Kanel är mumma!

Jag har skaffat mig ett nytt beroende som är ganska ovanligt. Överkonsumtion av kanel. Dom flesta äter kanel på gröten i jultider, och sen någon kanelbulle lite då och då. Jag var precis likadan förut, men numera använder jag kanel till ALLT! Eller ja nästan. Jag har nyss upptäckt det underbara med att ha det i kaffet! Något jag däremot inte hade tänkt på var hur bra det är att äta så mycket kanel egentligen? Jag tog och kollade upp det.
Den första artikeln jag fick upp blev jag väldigt glad när jag läste. "Kanel är nyttigt, gott och bra för din hälsa". Det liksom klickade bra med Sandy. Men sen kom det nåt jag inte gillade lika mycket. Att det finns ett farligt ämne i kanel som kan ge leverskador. Och barn i Tyskland har till och med blivit förbjudna att äta det. Men jaha? Äh kanel är min vardagslyx och jag tänker fortsätta att överdosera! För nöjes skull helt enkelt..... höhö


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0