En lägenhet av grå betong

Har varit väldigt off när det gäller datorvärlden denna vecka.
Men vecka 4 har varit som dom flesta andra veckor, lite plugg, en del umgänge och träning. Dock har jag lipat en del pga träningen som går mer och mer åt helvette tack vare mitt ben, men mer om det i nästa inlägg!

Igår var det en speciell dag, en väldigt bra dag. Efter skolan fick jag följa med mamma och pappa på "visning" i lägenheten vi flyttar in i den 28 juni. Det var grå betong överallt, men alla rum var byggda så man fick en bra bild av hur det kommer bli. Några saker jag reagerade över var:

* Jag kan inte ha det rum som tanken var att jag ska ha. Det är för litet för mig och det är vägg i vägg med grannarnas sovrum vilket betyder att jag kommer störa dom med min musik mm. Jag försöker därför att snylta åt min mamma och pappas rum. Betydligt större, precis bredvid en av badrummen och helt enkelt mkt bättre. Det andra alternativet är att jag ska få två sovrum, alltså ett där jag sover och kanske har kläder och ett annat där jag har dator och liknande. Men det känns mest jobbigt tkr jag.

* Vi bor granne med hissen, mmh!

* En femma var ungefär lika stor som jag hade tänkt mig, men shit vad mkt mindre lägenheten är än vårat hus!

* Terassen var ett perfekt ställe att steka på varma sommardagar.

Har även börjat kolla på lite grejer jag vill ha i mitt nya rum, sjukt svårt men kul att börja från början också :)




Som ni ser dras jag en aning mot det svartvita hållet haha. Jag letar fortfarande efter ett nytt skrivbord, nya gardiner, en stor spegel, tavlor och lite andra detaljer :) Inte för att jag lär köpa just dessa möbler men det är kul att kolla runt lite :) P.S bäddsoffan är till för alla sleepovers efter korgen ;) haha

Efter visningen igår åkte jag och Karin hem till henne i Valla och åt middag, sen vart det basketmatch i stan! Haha mkt kul :) Efter det åkte vi tillbaka och kollade på "i rymden finns inga känslor" och åt en nyttig smoothie! Galet mysigt.

Kommentarer
Postat av: Tillduurrr

PAX för en plats i bäddsoffan!

2011-01-30 @ 01:07:26
Postat av: sandy

klart som fan att grabben ska ha en plats i bäddsoffan :D

2011-01-30 @ 10:45:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0