CV panik & lägersökning

Idag tog jag tag i framtiden på sätt och vis, satte mig ner och sökte flera olika sommarjobb på Smögen. Chansen att jag får något är ganska liten med tanke på hur otroligt många ungdomar det är som söker jobb där, men absolut värt ett försök. Ett annat problem är att jag inte har någon som helst aning om hur sommaren kommer att se ut så det kan vara svårt att pricka in så att arbeten passar, speciellt eftersom dom flesta vill ha samma sommarjobbare under hela sommaren. Och det är jag inte heller säker på att jag vill haha. Okej, sjukt nice att jobba hela sommaren och tjäna kanske 25 papp... Men sommarlovet är ju andra sidan det viktigaste man har.. Aja svårt svårt.. Men det va ju värt att söka iaf så får vi se hur det blir :) Jag sökte på sommargott(en godisaffär), Makrillvikens vandrarhem, Smögens havsbad(hotell), Skäret(café och bageri) och på Lagergrens(krog).

Farmor kom även förbi här idag och snackade lite om det här med läger. Hon vill så himla gärna att jag ska åka på något typ av läger i sommar för att man tydligen "växer som person" då haha. Och eftersom hon gav min syster en språkresa till England så har ju jag ett läger "innestående", och det vore ju faktiskt lite surt att sumpa det.. Så jag har letat som en galning efter olika seglarläger idag, eftersom jag är väldigt sugen på det här med havslivet! Men det är förbannat svårt att hitta nåt bra, och speciellt utomlands som vore lite skönare! Men jag får leta vidare och hoppas på napp :) Och finns det inget bra seglarläger så är jag nästan villig att åka på språkresa.. Eller kanske.. Men tipsa gärna om något om ni vet nåt! :)

Ikväll ska jag dega, Kolla på solsidan och fortsätta softa på min tredje vilodag på raken. JÄVLAR vad skönt det är med vila, jag börjar gilla det! Inte bra Sandy....... höhö
Tumblr_lbgxqrriez1qbnk2jo1_500_large

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0