hola

Jag lovade att uppdatera lite info efter jag hade tränat idag! Dagens pass gick bra, dock rätt trött i benen men det är bara att kötta på för på tisdag är det ju vilodag.
Sammanfattning av dagens träning:
Träningsform: crosstrainer, cykel
Längd på passet: 1 timme och 36 minuter
maxpuls: 176
färbrännda kcal: 1449

Föresten fick jag en fråga på mina kommentarer. Personen frågade vad jag menade med maxpuls. Jag har faktiskt inte ens tänkt på att det inte är så lätt att veta om man inte är väldigt träningsintresserad. Pulsen svarar för hur många slag ditt hjärta slår varje minut, ju högre puls desto jobbigare är det. Det är väldigt olika vad man har för puls. Den högsta puls jag har uppnåt är 200. Under ett vanligt träningspass brukar jag försöka att hålla mig på runt 165/170 och sen göra vissa toppar på runt 180. Under tillexempel ett spinningpass ligger pulsen på en betydligt högre nivå. Om man vill få bättre kondition ska man försöka toppa pulsen.
Jag kan absolut rekomendera er att skaffa en pulsklocka!! Jag har alltid det när jag tränar. Då har jag koll på hur hög min puls är hela tiden och så står det exakt hur många kalorier jag har förbrännt.

jag som hade tagit kort på min frukost imorse och tänkte visa er, men bilden försvann.. Men det va iaf grahamsgröt, som typ alltid :P
jag som hade varit duktig och tagit kort på min frukost imorse och sen försvann bilden.. men det va iaf grahamsgröt, som vanligt typ :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0