träning kostar, både tid och pengar

Det finns nackdelar med träning. Två ganska stora faktiskt.

Den första är att det kräver mycket tid. Det kan ju ibland vara bra om man vill bli aktiverad, men oftast är det tid man skulle kunna lägg på annat. Fast jag tror att alla har råd att lägga en timme per dag, bara man är lite effektiv. Men jag nöjer mig inte med en timme per dag, och då får man välja bort andra saker man också skulle vilja hinna med. Det suger faktiskt. Just nu lägger jag mycket tid på träningen, ungefär 12 timmar i veckan. Men det går ju upp och ner.

Det andra som är dåligt är att det kostar ganska mycket pengar. Okej man kan köpa ett par skor till ett schysst pris och sen springa på dom tills sulorna är så gott som slut. Men vill man ha gymkort och grejer kostar det en del. På golds där jag tränar kostar det 369 kr i månaden och sen är det medlemsavgifter och sånt också. Så det gäller ju att man är där och tränar, men om man är det tycker jag att det är värt! Inte för att jag betalar, men jag är ju faktiskt barn :)
Att köpa en utrustning för att kunna cykla är ganska dyrt egentligen, men det är en engångskostnad! Och man kan köpa utrustning i alla prisklasser. Jag har en utrustning som jag är jättenöjd med, den funkar gott och väl. Och den är inte farligt dyr, alltså det finns ju sjukt mkt dyrare saker.
Här är min utrustning som jag kör på när jag cyklar! 

Löparbyxor och vindjacka från craft. Gick på 1800:- , men med tanke på hur skönt det är och så, så var det helt klart värt sitt pris. Men det finns betydligt billigare i andra märken.


Skor från gå och löpkliniken. 1400:- och sen köpte jag några onödiga inlägg till dom också som gick på 600:-. Men jag ska gå iväg och klaga nu eftersom jag fortfarande får skavsår av dom! Men det är samma sak här, det finns betydligt billigare. Men det är faktiskt viktigt med bra skor!


Scott streetbike från cykellogen. Jag är väldigt nöjd med den! Kostade 6000:- (och jag betalade halva själv fast jag är ett barn, haha!). Helt klart värt, för man cyklar ju ibland för att ta sig nånstans också. Finns självklart billigare cyklar också men det är liksom roligare att cykla om  man har en cykel man tycker är bra :)

Sen har jag ju alltid min pulsklocka också, men det är ju absolut inte nödvändigt. Även om jag brukar tipsa starkt om en! Men ni ser ju, det kostar för stunden med träning. Men det är en engångskostnad som sagt och sen får man ju tänka på allt man får igen av det, träning i rätt dos är ju toppen för kroppen! ;) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0