prioritering och vilja

Träning handlar egentligen bara om två saker, prioritering och vilja. Man kan säga att dom följer varandra, om man prioriterar något så vill man något, om man vill något så prioriterar man det. Du känner säkert igen dig i att komma på tusen olika bortförklaringar till varför du inte hinner träna just idag, eller hur? Du har för mkt läxor, det är bra på tv eller så är du för trött. Vet du vem det är som förlorar på att tänka så? just precis, det är bara du. Det är ingen annan som mår dåligt av att inte du va ute och sprang förra veckan, eller cyklade till skolan som du hade sagt att du skulle.
Träning handlar alltså om att prioritera. Det kanske är värt att strunta i ett tv program ibland. Det är bara du som kan avgöra det. Egentligen tycker jag att alla bortförklaringar är dåliga. Man har tid bara man vill och planerar. Jag tränar ungefär sex gånger i veckan(det går i vågor). Jag hinner det plus att jag har läxor, ofta är med vänner, har pojkvän och även jag ser på tv och sitter vid datorn.
Kanske det viktigaste med träning- viljan eller att du tycker att det är roligt. Du måste vilja träna av en anledning, annars kommer du träna i max några veckor. Det spelar ingen roll vad det är du vill med din träning, men du måste vilja något starkt. Du kanske vill få en gym kondition så att du kan springa en viss sträcka på en viss tid, den håller absolut. Men om du bara vill ha bra kondition och inte vet varför kommer du antagligen ge upp ganska snart. Du kanske vill bli smalare för att du inte är nöjd med hur du ser ut nu, den håller den också, bara du verkligen vill.
Så om du inte har någon vilja är det ingen mening att tvinga ut dig själv på träning, det håller inte i längden.

Jag tänkte berätta för er vad jag vill med min träning!
* jag vill såklart som många andra tjejer bli smalare, den främsta anledningen till varför jag tränar så mkt. Det är många som stör sig på att jag säger ärligt att jag vill bli smalare, men det är min vilja. Det är så fruktansvärt viktigt för mig, och jag kan inte hjälpa det. Jag älskar när folk säger att jag redan är smal, men jag måste fortfarande gå efter vad jag ser och göra så att jag själv blir nöjd. Sen finns det dom som påstår att jag bara säger att jag vill bli smalare för att få uppmärksamhet men hallå, varför skulle jag då lägga ner så mkt tid på min träning?
* jag blir mkt piggare av att träna. Jag har sover ungefär 8 timmar per natt, har oftast inga problem att komma upp på morgonen, är sällan trött efter skolan eller över huvud taget. superskönt!
* jag behöver egentid. Det har jag alltid behövd. Visst är det jättekul att träna med någon ibland men ofta tkr jag att det är underbart att köra på sitt race själv och tänka på precis det man känner för.
* jag hatar att ha brist på saker att göra! Så träning är ett bra sätt att få lite mer saker på schemat.
* jag tycker oftast att det är roligt. det är klart att även jag ibland känner att det ska bli piss att gå till gymmet. Jag är unik med det att jag går till gymmet ändå sånna dagar, dom flesta struntar i det då. Men för mig finns det liksom inga alternativ, det är bara att köra på. Men oftast tkr jag att det är helt okej att träna, det är värt det helt enkelt! 

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Motivation som fan!

2010-05-04 @ 23:17:10
Postat av: Evelina

Vilket bra inlägg! :)

2010-05-06 @ 19:42:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0