nya mål ska få mig att må bättre!

Vet ni vad jag ska bli bättre på? Ne det vet ni inte, men jag ska berätta!
Jag fick mig en liten tankeställare när jag gick med i en grupp på facebook för ett tag sen. Gruppen heter"alla vi som älskar känslan efter hård träning". Jag tänkte inte speciellt mycket, gick bara med i den för det lät bra. Sen började jag fundera. Jag minns hur det var förut, då jag brukade lägga mig i soffan efter träningar och bara njuta av att benen var döda. Numera gör jag aldrig det. Den där känslan efter hård träning har blivit en vana för mig, jag uppskattar den inte längre, känner knappt av den. Det är precis samma sak men sötsakerna. Förut vart jag jättestolt om jag klarade att hålla mig ifrån sötsaker en dag, jag berömde mig själv. Nu för tiden är det inte så. Det är snarare så att jag känner mig dålig om jag misslyckas med mitt sötintag. Det är jättejobbigt, jag vill verkligen bli bättre på detta. För jag skulle ju lika gärna kunna skita i all träning och svulla hela dagarna, eller hur? Det finns ju ingen lag på att man måste hålla på som jag gör.
Jag minns när jag precis hade fått min pulsklocka. Då va jag ute och sprang, förbrännde ungefär 600 kcal och va jättenöjd. Om jag förbränner 600 kcal under ett av mina pass i dagsläget har jag misslyckats, kört jävligt dåligt och är missnöjd. Jag ska jobba på att förändra detta. Jag ska försöka vara stolt över mig själv efter jag har tränat istället för att ta det som en självklarhet. Och samma sak med sötsakerna, jag ska va stolt över mig själv när jag lyckas hålla mig ifrån dom och jag ska inte känna mig värdelös när jag misslyckas.
Jag vill klara detta. Jag vet att det kommer bli svårt. När det gäller träning och diet fungerar jag inte som andra har jag märkt. Jag skulle gissa att dom flesta av er där ute är nöjda när ni har tränat och unnar er nåt gott utan att ens fundera över det. Så funkar inte jag. Men ni ska bara veta hur gärna jag vill funka så. Man mår så mycket bättre av det. Så just därför ska jag göra mitt bästa för att lyckas, för min egen skull! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0