lite träning och sen fakta!

Kom nyss hem från golds. Gick faktiskt väldigt bra idag, trorts att jag har lite träningverk sen igår. Hann inte köra så länge idag men men :)
Sammanfattning av dagens träning:
Träningsform: crosstrainer och löpning
Längd på passet: 1 timme och 2 minuter
Maxpuls: 185
brännda kcal: 1003

Sen fick jag en fråga av min vän sara på mina kommentarer, hur jag visste vad jag har för maxpuls efter passen och hur jag kan veta hur många kcal jag har brännt. Jag har ju som sagt en pulsklocka som är inställd just efter mig. Så det skulle alltså inte funka om jag lånade ut den, då skulle det bli felräknat. Men det är fortfarande mitt hetaste träningstips till er att skaffa en. Man blir så grymt mer motiverad att träna när man ser hur hög puls man har och hur många kcal man förbränner. Dom kostar allt mellan tusen och gud vet vad, hur många tusen som helst. Jag fick min i present, men jag tror att den kostade ungefär 1500 och då är den kanonersbra så väl investerade pengar! :)


Tog en bild från nätet på exakt den pulsklocka jag har. Som ni ser på den ser man vilken puls man har och där uppe står det hur många kcal man har brännt. Sen finns det massa andra grejer man kan kolla men dom bryr jag mig inte om speciellt mkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0