bantning

Folk verkar tro att jag bantar. Det gör jag inte. Visst att det kommer dagar då jag håller nere på matintaget, men oftast äter jag mig mätt. Jag är inte körd i huvet, jag förstår att det inte håller i längden att träna som jag gör och sedan nästan inte äta något alls. Man kan likna det med en bil som inte får bensin, då kan man inte köra. Men jag tillhör ju dom som tror på teorin att man inte behöver bli jättemätt efter varje mål. Bilen går ju faktiskt även om den inte är fulltankad dygnet runt.
Om man tränar som jag gör och sedan inte äter nästan något(på väldigt lång sikt), kan man dö. Och det är verkligen inte mitt mål.

Sen skulle jag vilja dra lite fakta om det här med bantning. Folk som påstår att man inte blir smal av att banta, snarare tjock, har fel. När man inte äter tvingas kroppen ta energi från fettreserver och det gör att man bli smalare. Varför skulle annars alla med ätstörningar vara så smala? Juste, för att dom svälter sig själva.
Däremot är det väldigt ohälsosamt att svälta sig själv. Kroppen mår otroligt dåligt av det och psyket blir också rejält påverkat. Så jag uppmanar verkligen ingen till att svälta sig själv!! Det är 1000 gånger mer värt att träna regelbundet och äta bra man i lagom mängd. Du kommer att må så mycket bättre då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0