sandy tycker till om vanliga dieter!

Idag är jag hemma för sista dagen. Jag har inte spytt sedan igår morse så jag borde vara okej imorgon!
Nu när jag har varit hemma har jag ju iaf haft tid att sitta vid datorn och kolla runt vad gäller min passion, träning och dieter ofc! Det är ju faktiskt inte bara min fixering och önskan om att vara en skinny bitch, utan hela den här världen kring träning och dieter är ju faktiskt förjävla intressant! Utan att jag ens tänker på det så snappar jag upp information kring saker om detta. Det kanske tycks vara lite sjukt, men jag har nog mer eller mindre koll på vad allt vi svenska äter innehåller och exakt hur hårt/länge vi behöver träna för att bli av med det. Jag ska faktiskt erkänna att detta är en sjukdom, en fixering som jag aldrig tycks bli av med. Men jag tycker ändå att det kan vara bra att ha lite koll på vad vår mat innehåller, och vad vi ska göra för att bli av med den, eftersom det rör oss alla! :)

Eftersom alla inte är lika fixerade som mig men ändå vill kunna leva lite hälsosamt tänkte jag tycka till om några dieter!

 1. En populär diet som har kommit nu är den som man utelämnar alla kolhydrater i. Denna diet har visat sig vara bra om man vill gå ner i vikt men ändå dissar jag den! Kolhydrater är energi, vilket vi behöver. Det är vetenskapligt bevisat att vi behöver kolhydrater, proteiner och fett. Om vi utelämnar någon av dessa kan vi få bristsjukdomar och helt enkelt bli knäppa i huvudet. Så ät kolhydrater!
 2. Det finns en annan diet som går ut på att man bara ska äta fett. Jag förstår egentligen inte varför, jag menar fett bygger fett hallå? Ne jag dissar den med, som jag sa förut, ät allsidigt och utelämna inte något!
 3. Det tredje jag tänkte nämna är ingen direkt diet, men den är mycket populär bland tjejer i min ålder. Svält. Att knappt äta något alls för att inte få i sig energi och därmed gå ner i vikt. Det kan tyckas smart, men jag har tagit reda på hemligheterna bakom detta. Det finns en försvarsmekanism i våra kroppar som arbetar för att vi ska överleva. Om vi då inte ger vår kropp någon mat ställer hjärnan in sig på svält. Tids nog måste vi äta, det vet vi alla. Och så fort vi då stoppar i oss någonting så kommer kroppen att lagra allt som fettreserver eftersom den aldrig vet när vi har tänkt att svälta oss ingen. Så dissa svälten, du kommer knappast att må bra utav den!
 4. Den diet som jag faktiskt vill hissa i detta inlägg är "5 mål per dag". Om vi äter så kommer vår kropp aldrig att ställa in sig på svält och vi kommer därmed att få till en bra ämnesomsättning(fettförbränning). Dock snackar vi inte 5 hamburgare om dagen, utan normala fettsnåla måltider som vi ändå blir mätta på. Man kan säga att det här med att hålla vikten är världens enklaste ekvation, allt vi stoppar i oss ska även förbrännas!


Morgonens frukost. En halv potion gröt, ett äpple och loka. Eftersom jag bara sitter hemma nu och inte gör av med någon energi behöver jag inte mer än så, men jag behöver något så ingen svält alltså! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0