0,7- årets bästa av allt, vännerna

Nu hade jag tänkt att vara lite djup när jag skriver om det sista utav 2010, och det allra viktigaste!
Man har olika typer av vänner. Vissa av dom skulle man kunna ringa mitt i natten om man känner sig ensam, medans vissa är personer som man pratar ganska ytligt med. Visst är det skönt med vänner som står en väldigt nära, men jag tycker faktiskt att det är skönt att ha vänner som inte vet allt om än själv också. Man behöver ha olika typer av vänner, så jag vill inte hissa några mer än andra.
Under 2010 har jag spenderat mycket tid med vänner. Med andra ord har jag lagt tiden på rätt sak. Jag har lärt känna nytt folk och framför allt kommit många av mina vänner ännu närmre. Sedan finns det givetvis en liten skara som jag har tappat kontakten med, vilket har varit jobbigt. Men det är ju i ärlighetens namn en del av livet, saker och ting förändras. Jag är nog typen som stressar upp mig lite i onödan, känner att livet aldrig kommer att bli detsamma om jag börjar förlora någon jag älskar. Men med tiden upptäcker man nya personer som gör att ens vardag känns mycket bättre, personer som ger en ny egergi som man behöver. Men vissa personer har något speciellt som inte alla har, och det är verkligen en förlust att förlora den typen av vänner..
Jag tänker inte skriva ut namn på vänner som jag vill höja i detta inlägg, men jag tror att ni känner ganska väl om jag menar detta inlägg till er, om ni är min vän alltså.
Jag är ingen person som är kräsen eller har en speciell mall över hur en vän ska vara, men det finns vissa saker som jag verkligen älskar hos mina vänner. Alla har olika egenskaper som jag gillar, men omtänksamheten och förmågan att få mig att må otroligt bra har de flesta av dom. Jag älskar vänner som ställer upp för mig vad det än handlar om, och ibland får jag en klump i magen när jag tänker på hur jag ska kunna tacka. Men jag hoppas att jag har lyckats göra några utav er lycklig, eller i alla fall fått er att må bra på något sätt.
En annan typ av vänner som jag mår bra utav att vara med är dom som får mig att skratta. Jag älskar att skratta, även om seriösa samtal kan vara skönt ibland det med.
Jag kommer aldrig att kunna beskriva med ord vad mina vänner egentligen betyder för mig, hela mitt liv är egentligen uppbyggt utav er. Ta åt er när jag säger att jag älskar er, för det är verkligen det jag gör. Och sitt inte där hemma och tro att jag inte menar just dig bara för att vi kanske inte umgås varje dag, som jag skrev tidigare är det bra med olika typer av vänner!
Så slutligen, tack alla mina vänner som har gjort året så bra! Och jag hoppas verkligen att jag får behålla er, för utan er är jag ingenting.

(Alla bilder är inte från 2010/dom är inte rangordnade/dom är inte på er alla)








































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0