studentkvällen och annat

Har varit lite dålig med uppdatering i helgen så jag börjar från början!
Efter allt firande och all mat(jag har aldrig varit mättare!) så åkte jag in till stan och träffade folk, treflans :)
Kvällen vart väldigt lyckad. Mycket folk och festligheter!

Igår sov jag verkligen ut, otroligt skönt! När jag vaknade var det kanonfint väder så det vart stek på studsmattan. Väldigt skönt! Dock så brännde jag mig lite, speciellt magen, men sånt får man ta om man vill bli neger :)
Det vart ingen träning igår eftersom jag drack i fredags. Det är helt bortkastat att träna dagen efter man har festat för kroppen kan inte bränna fett då. Den har fullt upp att bränna alkoholen. Det finns femtioelbahundra teorier på träning och alkohol. Men det är ganska klart att inte alkohol är bra för träningen eller vikten, men man måste ju få ha kul ibland också! Vissa teorier säger att man inte går upp i vikt av alkohol för att det är ett gift vilket betyder att kroppen förbränner det direkt. Vissa teorier säger att om man dricker alkohol är det nästan som att dricka fett eftersom det innehåller 7 kcal per gram(fett innehåller 9 kcal per gram). Men man vet som sagt inte säkert hur detta funkar. Jag skulle nog säga att det är ett mellanting. Dom flesta går upp i vikt av alkohol, men kanske inte så mkt som om man skulle dricka rent fett. Men eftersom alkohol är väldigt energirikt är det inte så bra om man vill hålla sig smal. Det krävs mkt socker för att framställa alkohol.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0