mitt motto- att leva som en diabetiker

Nu är redan vecka 1 avklarad, och jag är otroligt nöjd! Det ända sockriga jag har fått i mig är en varm oboy, that's all. Sen har jag dock ätit typ ostar av olika slag och lite fet mat ibland, men det var framför allt sockret som jag ville utesluta denna vecka! Och det har gett resultat, som vanligt inte värsta skilnaden men det kan man inte förvänta sig efter bara en vecka. I vanliga fall efter en vecka utan socker brukar jag unna mig godis och annat, vilket leder till att resultaten jag uppnådde under veckan går förlorad. Det är detta som är skilnaden nu mot förr, nu fortsätter jag bara som innan förhoppningsvis i 8 veckor till. Imorgon ska jag se om jag kan hitta en pilatesboll på stan. Kroppen är nämligen väldigt lurig. Ibland när man äter rätt och går ner i vikt är det muskelmassa man förlorar, och inte kroppsfett som vi i själva verket vill. Därför ska jag fan träna upp mina muskler nu så jag är säker på att det inte är muskelmassa som jag tappar :)
Jag vill inte skriva så mycket mer nu, för jag är en smula rädd att ni tror att jag har tappat kontrollen totalt, vilket jag verkligen inte har!

Igår var jag som sagt på Dalhwinnie och åt middag! Jag åt bland det godaste jag vet, lammytterfilé♥
Jag dumpade efterrätten när jag insåg att det verkligen inte finns någon efterrätt som inte är onyttig. Jag blev nästan arg då, alltså vad gör man om man är allvarligt sjuk i diabetes då men ändå vill ha någonting?!

Senare gick jag och Karin på bio, the town. Sjukt bra film! Även då fick jag problem med sockerförbudet när jag till och med frågade på ICA om dom hade sockerfritt godis och svaret blev nej. Det fick bli lightcola och nötter för mig. Jag är fortfarande chockad över hur svårt det måste vara att ha diabetes i vårt samhälle!
Efter bion gick jag och Karin hem till hennes pojkvän och spelade wii i nån timme.

 
Veckans upptäckt blev iaf helt klart coca-cola light! Det är ju svårt att äta något som mättar sötsuget när man inte får äta socker. Och även fast light inte är lika gott som vanlig cola så mättar det sötsuget ganska bra! Tror att lightcola får bli min nya överlevnadsprodukt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0