0,5- sommarens lycka, Smögen

Jag är säkert sjukt störig om mitt snack om Smögen, ibland blir det nog för mycket. Men jag tror inte att någon förstår vad det betyder för mig. Och bara tanken på att vårat hus där kommer att säljas någon gång i mitt liv och att jag knappast kommer att ha råd att köpa något annat kan få mig helt förstöd. Det är ingen mening att förklara, för det finns inga ord som kan beskriva tillräckligt bra. Men om jag säger såhär, den dan inte Smögen finns kvar för mig som det har gjort i hela min uppväxt dör en stor del av mig.

Men nog om det, jag får vara lycklig så länge vi har kvar vårat hus där! Sommaren 2010 på Smögen vart den kortaste tiden genom alla år, men ändå en av dom bättre. Många av dom som jag brukar umgås med var där större delen av tiden och sedan kom ju även Emma och Lisa ner i en vecka! Vi hade superkul, roade våra dagar med sol, bad, shopping, havsmat och sena sommarkvällar.

Sommaren 2011 kommer troligtvis att se väldigt anorlunda ut. Eftersom vi ska flytta kommer nog inte mamma och pappa att åka ner någonting, vi kanske hyr ut huset. Men jag hoppas på att få ta med mig några vänner under seglarveckan och bara leva livet som 18åringar! Jag funderar även på att va med på ett seglarläger under en vecka, får se vad tiden räcker till. Och jag har faktiskt läge att få jobba på en av Smögens resturanger, men då måste jag jobba i minst 6 veckor och då kommer det inte att finnas tid till mina andra sommarplaner...










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0