pengarna rullar in som dom ska

Idag efter skolan sprang jag 1,2 mil, hur nice som helst. Dock är mina fötter lite skadade nu men vafan :)

Idag efter middagen satte jag mig äntligen ner med mamma och gjorde upp om exakt hur mycket pengar hon är skylldig mig. Vi har tänka att göra det väldigt länge nu men det har liksom inte blivit av. Men iaf, det va mer än vad jag trodde! Stackars mammi. Jag har ju lagt ut en del av pengarna för min Iphone och massa annat så det vart hela 8500 kr! Men jag har lovat mamma att hon inte behöver stressa in med allt på samma gång, så jag ska få 3000 nu till att börja med. Sen ska jag även hämta ut min lön från gräsklippningen som ligger på antingen 2500 eller 3500 kr(hoppas på det bästa!) Jag har inte heller fått 500 från Åskuppen så det ska jag också kolla upp nu, jag är fan pepp haha! Funderar även på att lägga ut mitt gamla gitarrpaken i veckan för att få ytterligare typ 1500 spänn :)
Sen i vår måste moppen säljas! Fan va skönt det skulle va att få in ytterligare ungefär 15 papp! Hoppas att nån unge vill köpa den, annars har jag ju min deal med mamma och pappa som alla hatar mig för hehe... Efter det har jag nog sålt allt jag äger av värde haha!

Eftersom jag alltid har så dålig koll på mina pengar ska jag se till att när denna vecka är slut ska jag ha räknat exakt alla mina pengar sammanlagt! Alltså inte bara mina sparpengar som jag har sparat själv plus detta som jag ska få nu, utan jag ska även ta reda på exakt hur mkt pengar jag har på mina sparkonton som föräldrar+mor och farföräldrar har sparat sen man föddes. Känns typ skönt att veta hur mkt man själv har istället för att räkna med mamma och pappas pengar hela tiden. Men ni kommer inte få veta hur mkt det blev allt som allt, haha sånt håller man privat höhö ;)




Kommentarer
Postat av: AAAHHHHHH

GAAAAAAHHHHHH

2010-10-11 @ 23:39:23
URL: http://pureambition.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0