tid för mig själv

Äntligen har jag tid att vila ut! Jag hade planerat detta i flera veckor, att komma hem efter skolan och lägga mig på spikmattan i sängen med datorn på magen och bara vila ett tag. Men jag har inte haft tid. Det är ju lite hemskt egentligen, för det kräver inte mycket tid. Men så är det om man har tidspress, men nu äntligen fick jag tid för detta idag! Egentligen borde jag verkligen avsätta tid till att ta hand om min kropp eftersom jag tränar så mkt. Ibland känner man sig som en stel pinne, ont överallt. Därför är det skönt att lägga sig och sträcka på benen lite!

Ringde nyss och bokade in mig på dagens spinning. Jag tvekade lite eftersom jag cyklade nästan 3 timmar igår, men vafan. Efter spinningen ska jag träna lite annat också, och sen blir det kanske bastu, oj vad jag unnar mig vardagslyx! ;)

Nu är det sista rycket innan sommarlovet. Jag trodde att jag skulle flippa ur mer och mer ju närmre sommarlovet kom. Trodde att jag nu sista veckan skulle träna 24/7 och dricka vatten ungefär. fel. Jag har tappat motivationen totalt när det gäller kosten. Jag äter mycket, fuskar med sockret och gör allt jag inte borde göra. Men jag mår på nåt sätt bra av det. Det är ju såhär jag vill vara egentligen. Jag vill inte vara hon som får dåligt samvete om hon äter lite mer till middag, tar ett annat smör på mackan än minilätta och skiter i att äta kvällsfika även om magen skriker av hunger. Jag mår inte bra av att vara hon. Så därför borde jag vara glad att jag ha taggat ner. Men på nåt sätt vet jag ju att jag måste jobba för att få som jag vill, och jag jobbar inte tillräckligt hårt nu. Men som tur är har jag inte tappat motivationen när det gäller träningen, så det kanske löser sig iaf. eller inte.... Men jag är lycklig ändå, verkligen! Så ge oss sommarlov nu, bara för att krydda upp allt lite sådär, för att få livet på topp!<3

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag gillar stel som en pinne..haha :) åhhh sandy

2010-06-07 @ 17:06:56
URL: http://picknickpojken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0