0,3- träningens år, på gott och ont

2010 har verkligen varit det år i mitt liv som jag har tränat allra mest. Jag skaffade mitt gymkort i början av året och sedan dess har jag spenderat mycket tid där. Det vart även sjukt mycket längdskidor under förra vintern, och så fort snön försvann började jag med cyklingen. Jag undrar egentligen hur långt jag har cyklat under hela året, med tanke på att det vart nära 90 mil under 10 veckor nu i höst. Och på sommarlovet blev det betydligt mycket mer haha :)
Under 2010 har jag även försökt att påverka mycket med allt vad min kost innebär. Förut åt jag godis varje dag, inget skämmt. Jag tyckte att jag kunde äta godis varje dag eftersom jag tränade typ 3 gånger i veckan på den tiden. Vad tänkte jag med? Nu har jag iaf lärt mig att ha sockerfria veckor och jag jobbar på det här med helgerna, men har hittills svårt med det. Men 2011 kanske kan hjälpa mig med det? :)

Jag kommer iaf att minnas mitt träningsår som något bra, jag har tagit mycket nya personliga rekord och jag har mått otroligt bra psykigt när jag har tränat vilket har gjort mitt 2010 ännu bättre!! :) 
Jag kommer även att minnas 2010 som året när allt gick över styr. Jag menar, jag har alltid varit tokig i träning. Jag va fan ute i skogen och sprang själv när jag var 10 år. Men det var en annan sak då, det var något jag la kanske 3 timmar i veckan på och sedan tänkte jag inte mer på det. 2010 vart inte riktigt så. Allt detta har tagit upp mer eller mindre alla mina tankar och det är inte bra när det går så långt. Jag vet egentligen inte vad det var som fick mig att inse att jag har spårat, eftersom alla alltid har sagt det till mig. Men när jag inte ens klarar av att vila när jag är skadad eller sjuk finns det saker jag behöver jobba på. Jag ser 2011 som året då jag ska komma ur denna panikartade fixering, men ändå tappa många kilon till sommarlovet ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0