0,1- musikens år

Musik har egentligen aldrig varit någon stor grej i mitt liv. Jag har varit hon som bara har lyssnat på musik från radion i bilen. Det ända musikaliska jag har provat på är två instrument, vilket var otroligt tråkigt båda två(kanske för att det var fel val av insturment också haha) och sen har jag sjungit i en kör när jag var lite och det var plågsamt tråkigt! Säkert kul om man är duktig, men det är jag inte.
Men trots mina dåliga erfarenheter av musikens värld så blev 2010 året som musiken kom att betyda otroligt mycket för mig. Jag vet egentligen inte säkert varför. Men några anledningar är nog att jag skaffade spotify i telefonen så jag hade lättare att komma åt musiken, jag kom på att det är underbart med musik när man tränar, jag började associera musiken till olika händelser i mitt liv, och kanske det vilktigaste av allt- jag kom på vilken musik jag älskar. House music
Jag lyssnar självklart inte bara på house, men det är helt klart den bästa musiken jag vet när man är på humör för det. Det är svårt att beskriva vad det är med house music som är så bra, men dels är det grymt när man tränar eftersom man blir peppad av det och sen känner jag själv att jag blir väldigt påverkad av musik. Kommer det en deppig låt blir jag lätt lite nere, lika så om det kommer en peppig house låt blir jag glad. Och alla vill väll vara glada? :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0